Go to Top

Marathontraining

Wat leuk dat je de marathon wil gaan lopen, maar bedenk wel. Het is niet niks! 42 kilometer en 195 meter is ver en je moet er echt specifiek voor trainen. Een mooi voorbeeld is Erben Wennemars. Hij heeft een goede basis conditie en is zonder specifieke training de marathon gaan lopen.

Wat heb je nodig om de marathon te gaan lopen?

Het start met een goede basis hardloopconditie, motivatie en flink wat tijd :-). Daarnaast heeft elke loper specifieke punten waar je rekening mee moet houden. Dit heeft niet alleen met je conditie of fitheid te maken, maar bijvoorbeeld ook met je agenda. Als er even wat minder tijd is moet je schema worden aangepast.
Met een professionele coach van Hardlopenamsterdam kun jij je op een verantwoorde manier voorbereiden op de marathon.

Inhoud van de cursus

Omdat de opbouw naar een marathon voor elke loper anders is, wordt de training op jouw behoefte ingericht.

De basisingredienten voor een marathon
  • Een basis hardloop conditie
  • Continuiteit in het trainen (minimaal 3x per week !)
  • Rustig opbouwen naar je lange duurloop
  • Goede trainingsschema’s
  • Goede looptechniek
  • Specifieke krachttraining/core stability
  • Gezonde levensstijl (voldoende slaap; matig met alcohol; met name in de 6 weken voorafgaand aan de marathon)
  • Mentale kracht

We gaan er van uit dat we je in ongeveer vier maanden klaarstomen voor het lopen van de afstand der afstanden. Je traint één keer per week onder leiding van een professionele coach die zelf ook marathons loopt. Niet alleen zal hij zich bezighouden met jouw fysieke voorbereiding, maar ook de mentale voorbereiding krijgt aandacht. Je krijgt informatie over voeding en andere belangrijke informatie voor het lopen van een marathon.

Je kunt meedoen met intervaltrainingen van de gevorderdentraining, eens in de paar weken organiseren we een lange duurloop van 30-35 km (dit doen we in een groepje. Alleen is zo ongezellig) en er zijn regelmatig trainingen in de duinen.

Tijdens de cursus went je lichaam aan langdurige inspanning en train je spieren en pezen, zodat ze sterk genoeg zijn om een marathon aan te kunnen. Naast de training met de trainer, loop je zelf drie keer per week op basis van een persoonlijk schema dat in overleg met je trainer regelmatig wordt aangepast.

De exacte planning en kosten van de marathontraining bepalen we in overleg en zijn afhankelijk van de mate van begeleiding die je wenst. Wanneer je vragen hebt over de mogelijkheden van onze Marathon cursus zijn wij bereikbaar via het contactformulier, of via telefoonnummer: 06 214 600 99

Laat ook jouw droom uitkomen! Neem contact op voor de mogelijkheden.

Reacties zijn gesloten.